Jan 10, 2012

ikhlas ke???

Assalamualaikum

Dah 3 hari tak mengadap my belog ni..
Tetiba aje terasa rindu nak menulis la plak hari ni....
Mood : OK..... :))

Berbalik kepada title my post kat atas tu....
IKHLAS KE??
....hihihihi....

Hari ni saya nak share dengan anda semua tentang KEIKHLASAN
Anda tahu tak apa itu Ikhlas???
Bagi pendapat saya ia satu sifat yang sangat murni...suci...datang dari hati seseorang
Memang sukar untuk kita tahu adakah seseorang itu ikhlas atau tidak...
Pokok pangkal sekarang adalah HATI

Ada 2 contoh saya berikan di bawah ini
Cuba kita semua sama-sama fikirkan
Ikhlas ke kita semua ni?

@ OFFICE
"Kalau asyik merungut aje...
banyak keje laaa....Asyik aku je yang kena buat....Dia duk relax aje...
aikkk..suka plak dia buat arahan kat aku..padahal dia tu bukan boss pun...."
 Pernah tak anda semua mengalami situasi macam ni?
Nak tak nak kita akan buat jugak kan.....terpaksa buat laaa...dah keje...
ikhlas ke tu???

DENGAN MEMBER-MEMBER
Orang cakap nak berkawan kena pandai pilih kawan...
Ada kawan yang di depan kita memang baik punya....tapi belakang kita kaki kutuk....
Berkawan sebab ada kepentingan....
Ikhlas ke tu???

Sesungguhnya...Keikhlasan itu satu sifat yang amat terpuji di sisi Allah s.w.t
Apa yang saya coretkan di belog ini tidak ada kaitan dengan sesiapa..
sekadar buat tatapan saya dan anda semua
yang sudi membaca....
Ia juga sebagai satu muhasabah diri saya sendiri untuk memajukan diri ke arah kebaikan 
memandangkan kita sudah melangkah ke tahun baru 2012 ini
Terus terang, bagi saya juga untuk menunjukkan sifat ikhlas itu memang sukar...
tapi sekurang-kurangnya kita berusaha untuk ke arah itu..insyaAllah...

.....Sekian......

No comments:

Post a Comment